Legújabb bejegyzések

  • Gondolatok a „szürke 12”-ről
    Gondolatok a „szürke 12”-ről
    Ez a rövid tanulmány a „12” lajstromú magyar Messerschmitt Bf 109 G-10/U4 (WNr 612769) számszínével kapcsolatos – időről-időre felbukkanó – hipotézist vizsgálja.
  • Variációk – a „12” színei a publikációk tükrében
    Variációk – a „12” színei a publikációk tükrében
    Tanulmányom célja az elmúlt 40 év publikációinak felhasználásával a sokszor vitatott „12” jelzésű MKHL MesserschmittBf 109 G-10/U4 (WNr 612769) számszínének bizonyítása.
  • A hiányzó láncszem - Adalék a „Piros 12” történetéhez
    A hiányzó láncszem - Adalék a „Piros 12” történetéhez
    A pályafutását Neubibergben befejező, „Piros 12” jelzésű magyar Bf 109 G-10/U4 (WNr 612769) géppel kapcsolatban évtizedeken keresztül számos – máig megválaszolatlan – kérdés merült fel.
  • North American F-51D Mustang
    North American F-51D Mustang
    Az egész úgy kezdődött, hogy a 2013-as Mosonshow-n, dél előtt nem sokkal körbe szaladtam a kiállítórész emeleti börzén, gondoltam hátha valami „last minute” akcióba futok. Így is lett egy lengyel árus kínálta 1:144-es termékeit, köztük a Mustang Dual combót. Az ára nagyon baráti volt, így meg is vettem.
  • Vége a dalnak… - Focke-Wulf Fw 190D-9 Stab II./JG 6
    Vége a dalnak… - Focke-Wulf Fw 190D-9 Stab II./JG 6
    „Addig nincs vége, amíg a kövér hölgy énekel” – tartja a mondás, a tárgyalt időben azonban már az öltözőben tartózkodott. 1945 májusában az egykoron legyőzhetetlen Jagdwaffe már letette a fegyvert. Nem sok maradt ugyan, de a maradék technikailag fejlett gép nagyon is érdekelte a lassan egymással szembeforduló szövetségeseket.
  • Messerschmitt Bf-109 F-4/b, Magyar Királyi Honvéd Légierő, V-+08.
    Messerschmitt Bf-109 F-4/b, Magyar Királyi Honvéd Légierő, V-+08.
    A történet főszereplője különleges gép számomra, a kedvenc magyar Messzerem. Az orosz fronton harcolt, kőkemény hideg marta oldalát, így szolgálta a magyar fiúkat, akik megnyergelték a németektől (románoktól) kapott csodaszép vonalvezetésű vadászgépet.
  • Short run, avagy a kis-széria diszkrét bája - A PCM FW 190 A-1 makettjének építése
    Short run, avagy a kis-széria diszkrét bája - A PCM FW 190 A-1 makettjének építése
    Első ’32-es építésem – a két évtizeddel ezelőtti próbálkozások után – a Hasegawa FW 190 A-5-e volt. Nem tagadom, mire végeztem, a „rövidorrú Fóka” már jobban tetszett a nagyobb méretarányban, mint ’48-ban. Készítettem később egy A-8-at is, de szerettem volna egy igazán korai változatot.
  • Dornier Do217N-1
    Dornier Do217N-1
    Jópár éve, hogy a makettinfo internetes fórumon valaki ehhez a maketthez keresett kabintető alkatrészt. Gyerekként én is megépítettem ezt a kitet, de az évek során kölönböző festékpróbák, panelvonal karcolások tesztalanyává silányult, így a kérésnek könnyű szívvel áltam a szolgálatába, és lepattintottam a szükséges alkatrészt.
  • Arado Ar234B-2
    Arado Ar234B-2
    2004-ben nagy érdeklődéssel vártam, hogy beszerezhessem a makettet. 1:48-as méretarányban már nagyon hiányzott egy újszerszámos Ar234 makett, és Japán gyártótól csak csodát vártam.
  • „172 Luftsiege” - Messerschmitt Bf 109 G-2, 9./JG 52, Pitomnyik, 1942. szeptember 15. Oblt. Herrmann Graf
    „172 Luftsiege” - Messerschmitt Bf 109 G-2, 9./JG 52, Pitomnyik, 1942. szeptember 15. Oblt. Herrmann Graf
    Mi késztet egy kiskompozíció elkészítésére? Mindig más. Olykor évekig érlelődik egy gondolat, máskor egy szituáció szúr szemet, néha egy gép különleges festése. Esetleg a pilóta személye. S, ha valaki Hermann Graf-ot örökíti meg, – azt a pilótát, aki a világon elsőként ért el 200 légigyőzelmet –, mi másra gondolhatna a kívülálló, mint ez utóbbira?